nuffnang here

anda SEMUA:)

Tuesday, May 15, 2012

it's called awareness :)

assalamualaikum.

semalam aku tengok ramai pulak tukar default picture fesbuk.sama pulak tu..tak paham tak paham*mula-mula laa..but then terbaca satu post pasal gambar nie.

aku rasa korang pun dah tau pasal hal nie. yes,bagi aku.aku pun kurang bersetuju pasal mogok lapar nie. tapi itu pengorbanan mereka. mungkin ada sesetengah yang fikir,kita bukan boleh tolong apa-apa by changing our default picture kan.but it's called awareness.

10 gambar kesemuanya.

niat aku sekarang, nak bagi kesedaran tentang apa yang berlaku kat palestin sekarang. dulu kita tak tahu,tapi sekarang dah tahu kan? bagi yang tak bersetuju, itu pendapat masing-masing. bagi yang menyokong, lain pulak ideologinya kan. 


tahanan palestin nie tak dapat hak asasi mereka yang sepatutnya. itu yang patut kita sedar. takkan kita nak biarkan hal nie berterusan kan? mungkin kita tak mampu nak angkat senjata dan berperang. tapi senjata orang mukmin adalah doa. Allah itu Maha Berkuasa atas setiap makhluknya. doalah untuk kesejahteraan mereka.


walaupun kecil usaha kita, tapi insyaAllah besar nilainya di sisi-Nya. :)

p/s : cuba perbaiki mana yang salah.

No comments:

Post a Comment