nuffnang here

anda SEMUA:)

Saturday, November 26, 2011

seminar_YAKULTTTTT :)

ehem.ehem.ehem..yakulttttttt.
haha,sempat lagi nyanyi.:D


ehh,assalamualaikum dan selamat malam peeps :)
hari nie aku na cerita pasal seminar aku minggu nie.
so,minggu nie kami(1-SKKBians) dah organized satu industrial visit kat seremban..sangat best and happening disamping tambah ilmu and pengalaman :)

okeyy,perjalanan ambik masa 4jam kot..(pakcik driver bawak slow sangat).huu
bertolak jam 8 pagi dan sampai jam 12..lepas solat zohor n makan semua,kami terus gerak pergi kilang yakult..satu-satunya kilang yakult yg ade kat malaysia..


masuk dalam kilang,kami pun pegi la tengok semua mesin yg digunakan utk hasilkan air yakult.
tak boleh nak tunjuk gambar sebab camera not allowed dalam tuh..tapi yg penting,banyak laa juga yg aku dapat lepas melawat kilang tuh..and ouhh,let me share some info of yakult yg aku ingt..hee
  • produk yakult sebenarnya bukan susu kultur je tapi ade kosmetik and macam2 lagi.tp kat malaysia nie,die cume komersialkn susu kultur saje.
  • kilang yakult buat botol die sendiri.hehe..7,000 botol per hour.
  • susu kultur yakult nie boleh cegah bnyk penyakit..antaranyaa,hmmm..korang google laa sndiri.hee
  • haa,bacteria yg digunakan iaitu lactobacillius casei strain shirota tu dah di registered under yakult,so,takde company lain boleh guna.
  • yakult elok jugak untuk penghadaman..utk korang yg sembelit o diarrhea ke.hee
hee,tu je yang mampu aku ingat..almaklum,bnyk makan semut kott.cepat je lupe..hee
so,tu je cerita aku hari nie...
meh aku bagi korang tengok gamba sikit. :)

ini model yakult.hehe

friend forever.

the girlzz
the boyzz
aku sayang korang!

factory tour :)

okeyy,tu je yang aku rajin upload...hee.
nasihat aku untuk korang semua,,,minumlah YAKULT untuk kesihatan diri anda!!HAHA :)
till we meet again...


p/s: pasal bowling tuhh,esok bru aku pergi..so,tunggu cerita esok okey.
sekian,,bubye semua!

No comments:

Post a Comment