nuffnang here

anda SEMUA:)

Friday, April 29, 2011

pecal vs pasembur :)

 PECAL VS PASEMBUR..:)


mood: fooooood..:)
 cerita bermula apabila aku mula konfius pasal pecal dengan pasembur..HAHA


semuanyer disebabkan si pakwe yang tktau ape itu pecal..waa.
sejujurnya,aku tergelak bila die kata tktau pecal tu ape..biar betol! hee*sowi dear
cepat-cepat aku text si kwn baikku,mr.sya..dan aku bertanya soalan bodoh mungkin.
"weyh,pecal tu makanan org jawa ke?"..tutt.tutt.sepantas kilat die membalas.."a'ah laa.tkkan kau tktau".HAHA.
ye..memang kenyataan aku tktau mane pecal muncul.aku tau makan je..lalala.:D


tetibe aku dikejutkn dgn mesej si pakwe yg berbunyi."pecal tu macam pasembur ke?"..haaa.
kali nie aku pulak terkejut!alamak,pasembur tu ape hah?HAHA..then,ape lagi..
bagi ayat cover laa.."tah,tk sure laa..hee".pandai betol aku.padahal da tergolek terguling atas katil pasal
aku sendiri pun tktau ape tu pasembur...HAHA.
tapi lagi kelakar sebab si tukang tanye tu pun sebenarnya tktau ape tu pasembur..:D


bila je aku teringt kejadian semalam,aku cepat2 google arini..HAHA
biasa la..encik google kan xkan kecewakn sapa-sapa.:)
mari lihat resultnya...:)
jengjengjeng..


 
yang ni namenye PECAL ye kawan-kawan..hee
kenapa byk sayur?
aku pun tktau..tp itu la pecal yang aku kenal sejak kecil lagi.
sayur-sayuran + kuah kacang/sate.
sedap okeyy.korang patut try..:)


                      

yang nie pulak PASEMBUR.
aku rase lebih dikenali sebagai rojak kot.
td aku tengok wikipedia.die kate.eh tulis,rojak mamak.yela kot.
HAHA.siap tengok wikipedia tak boleh blah!
aku rase isi die macam-macam sikit.variety la kan..
ikut citarasa kot.hee.

haha.dan sekarang aku da puas hati.dah tau ape tu pasembur..:)
dan si pakwe,sila la kenal-kenal dengan si PECAL ye..ngee...

jejaktapak: jangan tau makan je,kena tau asal usul gak.haram ke halal ke..:) sekian

No comments:

Post a Comment