nuffnang here

anda SEMUA:)

Sunday, June 5, 2011

kalau hidup muda je camne?

hello friends :) how u guys doing?i'm fine.thank you.
ayat belajar masa tadika.ngee.


malam ni tiba-tiba aku terfikir pasal mati.maksud aku,hidup selepas kita pergi dari dunia yang sementara ni.
dan tidak semena aku teringat ustaz aku masa dekat mrsm kuantan dulu, ustaz zolkarnain.
siapa-siapa yang pernah belajar sana confirm akan kenal ustaz nie.masa era pemerintahan kiteorang laa.
sekarang aku not so sure dia femes lagi tak.:)

teringat ruang antara maghrib dengan isyak,dia akan bagi talk sikit kat kami.
masa mula-mula kenal,korang mungkin takkan suka cara dia..secara jujurnya,yap!aku rasa camtu dulu.
but then,lepas da lama kenal dan rasminya dia yang ajar kelas agama aku,aku jadi suka..
walaupun kadang seram sebab aku rasa dia macam boleh baca fikiran kita..ouuh,dalam kelas dia kenal aku sebab aku anak jawa!!haha..*okey,tak lucu.


cerita sebenar hari ni bukan nak cerita pasal ustaz aku tu.hee..seronok bila kau orang bercampur bergaul dengan orang yang banyak ilmu.korang tak perlu nak selak-selak buku,nak pergi library pinjam buku tebal-tebal ke..*tapi itu penting juga untuk kita mantapkan lagi ape kita tau kan..

apa yang aku dapat,aku rasa pandangan aku terhadap dunia nie..semua orang tak sama kan..kau dengan aku tak sama.kita punya pandangan pun lagi laa jauh berbeza betul x?mungkin sekarang kau fikir nak enjoy,nak work hard cari duit,cari pasangan hidup.okeyy,aku tak cakap aku tak fikir camtu.konfem aku mesti pernah fikir camtu..tapi masa sekarang jugak kita nak kumpul amal untuk bekalan kita nanti.
.kau ingat kalau kau takde makanan,kau boleh hidup ke??tak kan..paling-paling pun kau boleh bertahan seminggu..jadi??paham tak aku nak kata ape?tak paham takpe..aku malas explain panjang-panjang.

dikesempatan ini,to my only one sister in the world,JASFIKA bt JAMURI

HAPPY BIRTHDAY :) may god bless u always.
takde hadiah untuk kau pasal aku takde bajet.tunggu hadiah kahwin jela.tu pun kalau aku beli.hehe

hari ni hari lahir akak yang satu..ye,yang tu..yang sepet muka hitam manis tu..*lain sangat dengan aku.
mungkin sebab tu aku terfikir pasal hal-hal yang tertera diatas kot.
setiap tahun,korang mesti hepi sambut hari lahir kan?dapat ucapan,dapat hadiah daripada mak ayah,boyfren/gurlfren,membe-membe kan..siapa tak hepi camtu..kalau aku konfem hepi!

tapi tiap tahun tu jugak maksudnya umur kau dah makin bertambah.dan makin dekat dengan DIA.
kau takkan pernah jangka bila kau akn pergi menghadap DIA.so,bersyukur laa bila kau bukak mata pagi-pagi,kau masih boleh lihat dunia kita ni :)

jejaktapak: aku nak buat bilik yang bila aku bukak mata  je pagi-pagi,aku boleh nampak matahari terbit :)

No comments:

Post a Comment