nuffnang here

anda SEMUA:)

Tuesday, October 15, 2013

gunung angsi | JIC'13

bonjour!

kadang-kadang aku ni malas jugak nak update blog nie.eh, bukan kadang-kadang kot. memang selalu je malas, tapi bila something yang aku minat lebih-lebih pasal hiking and travelling. of course aku akan update walaupun dah basi. haha. salah satunya nie lah. :D

muka tengah makan oreo.sekian
 JIC(junior intro camp) kali nie diadakan di gunung angsi,n9..kami start ikut trek ulu bendul,betul-betul dekat hutan lipur ulu bendul.kira tempat rekreasi lah.ramai sangat orang datang mandi-manda kat situ..ketinggian gunung nie cuma 825meter je. tapi trek die boleh kate mencabar bagi yang jarang hiking sebab pacak memanjang..ade laa jugak bonus sikit-sikit.(jalan landai)..so,walaupun tak tinggi, stamina tetap kena ada.kalau tak, pancit laa kau kat situ. sebab tu orang kata don't judge a book by its cover. :)

meh tengok kronologi trekking sebab aku malas nak tulis panjang-panjang.
 
5 okt '13. 5am. start masak sarapan n nasi utk lunch.

line up 1.seniorss

line up 2.juniorsss
 lepas warm up dan briefing sikit, start laa hiking lebih kurang jam 9 pagi.

start trekking people.awal2 pun dah camni jalan dia.*betul ke ni awal?haha
first stop after one hour.apetah name tempat nie.tangga batu ke??lupa dah.
 jalan lebih kurang 15-30 minit, sampai dekat last waterpoint. ambik air banyak-banyak sikit nanti menyesal.haha.


pengerusi team5. all the way nak naik camni jela jalan die.
stop lagi. tak ingat ni dah berapa jam.baru 2 jam lebih laa kot.
tempat ni sumpah aku suka.tapi hati2 okey.aku pun nyaris2 jatuh.
 bila dah naik okey,tapi tang nak menyeberang,lemah semangat.kaki pendek kan..so, terima kasih yang tolong aku. :D note:pilih laa jalan yang selamat.kikiki

sesi menyelamatkan aku.kalau korang boleh nampak aku laa.huhu
so, dalam 3 jam lebih camtu kami dah selamat sampai puncak.wee..masa nilah segala penyesalan masa naik semua hilang.satu kepuasan yang datang. tak sia-sia daki. bukan selalu dapat nikmati alam ciptaan Allah kan? masa nie lah kita bersyukur sangat-sangat masih ada kudrat nak explore ciptaan Dia..

summit of gunung angsi.team5 rocks  :)
 dan mungkin jugak jadi last kenangan nak hiking dengan si dia nie walaupun bila hiking tak pernahnya sama-sama.huu. tapi insyaAllah tak :D

can't remember what he said.
groupmate.makan dulu sebelum turun okey. :)
yes, aku bukan seorang hikers tegar. aku pergi bila aku nak. sebab aku nak release stress dan cari kepuasan dalam diri aku sendiri. :) adios!

subhanallah.alhamdulillah.

notakaki: gunung stong,ayam,baha pulak ke lepas ni?tengok dulu~~ :)


2 comments: